Temel düşünme becerileri nelerdir?

Mcguiness'a (2000) göre düşünme becerileri; bilgiyi elde etme, bilgiyi düzenleme ve analiz etme, bilgiden sonuç çıkarma, beyin fırtınası, problem çözme, neden ve sonuç ilişkisi belirleme, olanakları değerlendirme, amaçları oluşturma ve planlama, süreci gözlemleme, karar verme, kendi yaşantısına uygulama becerilerini …

Yaratıcı düşünme becerileri nelerdir?

Yaratıcı düşünme ıraksak düşünmeyi gerektirmektedir (Argun, 2004; Boden, 2001). Yaratıcı düşünmenin bilişsel boyutu akıcılık (yeni fikirler üretme), esneklik (bakış açısını kolayca değiştirme), özgünlük (yeni bir şey tasarlama) ve detaylandırma (diğer fikirleri geliştirme) bileşenlerinden oluşmaktadır.

Iraksak ve yakınsak düşünme nedir?

Yakınsak düşünme aynı zamanda İçe Doğru Düşünme olarak da adlandırılır. Iraksak Düşünmeyi ise tek doğrunun olmadığı, yoruma dayalı olabilen, hayal gücünün de kullanılabileceği, var olan bilgiye dayanılarak değişik yanıtların üretilmesinin sağlanabileceği düşünme yöntemi olarak tanımlayabiliriz.

Düşünme becerileri gelişimi nelerdir?

Erken çocuklukta düşünme becerileri– nin gelişimi, bilişsel gelişim ile başlar. … Dü- şünme becerileri arasında eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yansıtıcı düşün- me, ıraksak düşünme, yakınsak düşünme, analoji, lateral düşünme, problem çözme, karar verme ve kavramsallaştırma yer almaktadır.

Düşünce turleri nelerdir?

İşte size en yaygın olarak kullanılan düşünme biçimleri …

  • 1-) Yansıtıcı Düşünme. …
  • 2-) Yaratıcı Düşünme. …
  • 3-) Eleştirel Düşünme. …
  • 4-) Analitik Düşünme. …
  • 5-) Metabilişsel Düşünme. …
  • 6-) Tümevarımsal Düşünme. …
  • 7-) Tümdengelimsel Düşünme. …
  • 😎 Analojik Düşünme.

Düşünme stilleri nelerdir?

Düşünme stilleri Ölçeği (DSÖ) Ölçekte yer alan boyutlar sırasıyla, A)İşlevler (yasama, yürütme, yargı), B)Biçimler (hiyerarşik, monarşik, oligarşik, anarşik), C) Düzeyler (global, lokal), D) Alanlar (içsel, dışsal), E) Eğilimler (liberal, muhafazakar) düşünme stilleridir.

Yaratıcılık becerileri nelerdir?

Yaratıcılık becerisi farklı kaynaklarda farklı şekilde adlandırılmaktadır. Bunlardan en sık kullanılanları; yaratıcı düşünme süreci, yaratıcı sorun çözme, yaratıcı öğrenme ve olasılıklı düşünmedir (Davies, Jindal-Snape, Collier, Digby, Hay ve Howe, 2013).